חברות הסלולר - אלטרנטיבת ניווט יקרה

 

שנה עברה מאז בדקנו את שירותי הניווט של חברות הסלולר, ונדמה שמאז דבר לא השתנה. הממשק נשאר דומה, המפות והמידע על נקודות העניין התעדכנו במשך הזמן, והמחירים נשארו פחות או יותר אותו הדבר

14/12/2008, 08:36

אסף מרגלית

 

בסלקום, החברה היחידה שלה יש שירותי ניווט בחו”ל, העסקים כרגיל. עבור שירותי ניווט בארץ תשלמו 19.90 שקל בכל חודש - אם תנצלו את השירות ואם לאו. אין אפשרות לקבל ניווט מזדמן בלי להתחייב.

 

לא בזמן שיחות

עבור שירות משודרג, עם קבלת דיווחי תנועה מחברת Itis, מבקשים בסלקום תוספת של 7.90 שקלים בחודש.לגבי ניווט בחו”ל החברה מחייבת את הלקוחות להתחבר לרשת כדי לקבל את המפות ואת המידע, והעלות של הפרוצדורה יכולה להגיע לכמה עשרות שקלים ליומיים-שלושה של ניווט רגיל.

 

לגבי ניווט בחו”ל החברה מחייבת את הלקוחות להתחבר לרשת כדי לקבל את המפות ואת המידע, והעלות של הפרוצדורה יכולה להגיע לכמה עשרות שקלים ליומיים-שלושה של ניווט רגיל.

 

פרטנר מערכת ניווט סלולרי המותאמת לישראל ונקראת Orange GPS. השירות ניתן על ידי חברת לוקיישן סיסטמס, והוא עולה 21 שקל בחודש. לתעריף הקבוע יש להוסיף תשלומים עבור התקשורת להורדת המפות למכשיר. אם תנווטו מעט, תשלמו פרוטות - אבל אם תנווטו הרבה, תצטרכו להוסיף לא מעט לחשבון.

 

בשתי החברות מדובר במכשירים שיש להם GPS פנימי, אחרת העניין הופך למסורבל ומחייב הוצאה נוספת של כמה מאות שקלים לחשבון.

 

בחברת פלאפון יש GPS כמעט בכל המכשירים, והשירות - כולל התקשורת - עולה 23.90 שקל לחודש. השירות של פלאפון עבר שדרוג במהלך השנה, ונוספו לו תכונות שלא מצאנו במרבית מחשבי כף היד והנווטים העצמאיים, כמו מבט "מלמעלה" ועדכון המסלול לפי דיווחי התנועה בזמן אמת. שירותי העדכון ניתנים על ידי חברת Decell, המספקת שירותי TMC לחברת איתוראן.

 

.בחברת מירס, ששמה דגש בעבר על שירותי הניווט שלה, נחים היום על זרי הדפנה וגובים רק 14.9 שקל - מחיר נמוך יחסית לשירות הדומה אצל המתחרים. טיב השירות לא השתנה ונשאר באיכות דומה לזו של המתחרים מהחברות הגדולות

 

לבעלי מכשירים סלולריים מסוג סימביאן עם GPS פנימי ‏(כמו N95 או E71‏) יש עוד אלטרנטיבה, והיא לרכוש בכמה מאות שקלים תוכנה מחברת Sygic, שמאפשרת לנווט באמצעות הטלפון ללא תשלום לחברת הסלולר.

 

החיסרון היחיד של התוכנה - כמו בכל הפתרונות הסלולריים - הוא שכל שיחה נכנסת או יוצאת משבשת את הניווט ועלולה להאריך את הדרך במקום לקצר בזמן הנסיעה.

 

למי שעושה חשבון, בטווח של שנתיים או 3 המחיר של הנווט הסלולרי נמוך יותר משל הניווט הרגיל, עם או בלי TMC. כשיופעל השירות יצומצם היתרון שהיה לסלולר על פני החברות, שלא לדבר על כמות גדולה של מידע נוסף שיינתן ב-TMC ולא יינתן בסלולרי.

 

Link to the Original Article